Verzekeringsinhoudelijke strategieën: lead generation vs. demand generation

Is uw verzekeringscontent ontworpen om vraag te genereren? Of is het ontworpen om leads te genereren? Hoewel het genereren van vraag en het genereren van leads misschien hetzelfde klinkt, is er eigenlijk een belangrijk verschil tussen de twee marketingstrategieën.

Vraagontwikkeling

Vraagontwikkeling verwijst naar marketing die tot doel heeft de vraag naar een bedrijf en zijn diensten of producten op te bouwen door ervoor te zorgen dat de mensen het weten. Deze verzekeringsinhoudelijke strategie richt zich op het opbouwen van een publiek en het vergroten van het bewustzijn.

Voorbeelden van vraagontwikkeling zijn onder andere de volgende:

Een blog die nuttige inhoud biedt aan consumenten, of ze nu klant zijn of niet, en die het verkeer naar de website vergroot.
Sociale-mediaposten die nuttige informatie verschaffen en helpen de bekendheid van het bedrijfsmerk te vergroten
Flyers en ander printmateriaal dat dient om informatie over producten en diensten te verstrekken
Loodgeneratie

Lead generation verwijst naar marketing die gericht is op het genereren van sales leads – d.w.z. namen en telefoonnummers of e-mailadressen – die het salesteam kan opvolgen.

Voorbeelden van lead-genererende verzekeringscontent zijn onder andere de volgende:

White papers of casestudies die consumenten kunnen downloaden na het verstrekken van hun contactgegevens
E-newsletters waar consumenten zich voor aanmelden
Webinars waarvoor de consument zich registreert
Online offertes of voorstellen
Wat is er nog meer aan de hand?

Zowel leadgeneratie als vraaggeneratie vervullen een belangrijke rol. Het is onmogelijk om te zeggen welke rol belangrijker is, omdat ze allebei erg belangrijk zijn. Echter, afhankelijk van de doelstellingen van uw bedrijf, kan het zijn dat men beter geschikt is voor uw huidige behoeften.

Meestal zullen bedrijven echter zowel leadgeneratie als vraaggeneratie willen gebruiken om consumenten in verschillende delen van het kooptraject te bereiken.

Sommige consumenten zijn niet klaar om te kopen. Ze doen gewoon wat eerste onderzoek, en ze willen niet gecontacteerd worden door verkopers. U wilt dat deze klanten zich bewust zijn van uw merk, maar u wilt ze niet irriteren door te opdringerig te zijn. Ze kunnen terughoudend zijn in het verstrekken van hun contactgegevens. Tactieken voor het genereren van vraag, waaronder educatieve blogs en social media berichten, kunnen deze groep aanspreken.
Sommige consumenten zijn bereid om te kopen, of bijna. Ze kunnen specifieke vragen hebben die een verkoper zou kunnen beantwoorden. Als ze eenmaal het juiste bedrijf hebben gevonden, kunnen ze snel handelen, dus u wilt dat uw verkoopteam snel beweegt – voordat een ander verkoopteam u verslaat. Tactieken voor het genereren van leads, zoals online offertes, kunnen in dit stadium nuttig zijn, vooral in combinatie met een snelle follow-up.
Soms kan de grens tussen vraagontwikkeling en de inhoud van een leadgeneratieverzekering vervagen. Zo kan een blog met als hoofddoel demand generation een call to action bevatten met een link naar een whitepaper met andere lead-genererende content. Mensen die niet klaar zijn om verder te gaan zullen niet klikken, maar mensen die er wel klaar voor zijn wel. Dus terwijl leadgeneratie en vraagontwikkeling verschillend zijn, worden ze vaak in combinatie gebruikt.

Succesvolle strategieën voor lead- en demand generatie-inhoud voor verzekeringen

Bij het starten van een leadgeneratie- of demandgeneratie campagne moet u nadenken over uw doelstellingen en hoe u deze kunt bereiken.

Plaats uzelf in de schoenen van de consument. Denk na over wat de consument wil in de verschillende fasen van het traject van de koper. Geef ze de informatie die ze nodig hebben.
Verwacht geen directe verkoop van vraagontwikkeling. Vraagontwikkeling is bedoeld om de bekendheid van uw merk te vergroten. Dit is belangrijk voor de langetermijndoelstellingen van uw bedrijf, maar het leidt niet noodzakelijkerwijs tot onmiddellijke verkoop.
Consistentie is de sleutel. Marketing heeft de neiging om een sneeuwbaleffect te hebben. Als u doorgaat, kunnen de cumulatieve effecten in de loop van de tijd toenemen. Als u stopt, kan het lang duren voordat u weer op de goede weg bent.
Volg het op met leads. Leadgeneratie produceert leads, niet verkoop. Om die leads om te zetten in sales, moet uw verkoopteam snel handelen. Een van de grootste redenen waarom leads geen sales worden, is het gebrek aan respons op dezelfde dag en aan voortdurende follow-up. De meeste verkopen vinden plaats na acht tot twaalf contacten.
Een grote verzekeringscomponent is een essentieel element van zowel leadgeneratie als vraagontwikkeling. Neem contact met ons op voor inhoudelijke ideeën om uw pijplijn te helpen vullen.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.