Nieuwjaarsverzekering marketingstrategie #2: hefboomwerking van deze drie social media trends

Het is weer die tijd van het jaar – de tijd om de social media marketing resultaten van de afgelopen 12 maanden te analyseren en plannen te maken voor toekomstig succes. Gedurende het hele jaar hebben we de basisprincipes van LinkedIn, Twitter en Google besproken, waarbij we de ROI en vakantiestrategieën hebben gemeten. Samen met de voornemens voor het nieuwe jaar begint het jaar goed met het creëren van doelstellingen voor de marketingaanpak van uw verzekeringsorganisatie om de social media-prestaties te verbeteren.

Laten we eens kijken naar de top drie voorspelde social media trends voor 2014 en hoe u deze kunt opnemen in uw verzekeringsmarketing strategie.

Social media strategie: social media wordt niet langer beschouwd als een luxe voor het bedrijfsleven, maar is essentieel om het bereik van klanten uit te breiden en het bedrijf een stem te geven. Investeer middelen in social media voor uw verzekeringsorganisatie – zelfs een paar uur per week kan u op weg helpen. Gebruik LinkedIn om een zakelijk netwerk op te bouwen en Twitter om de expertise van de verzekeringssector uit te breiden. Heb je cijfers nodig om de beslissers te overtuigen om te investeren in sociale media? Bekijk Pew Internet: Sociale netwerken.
Mobiel: Het aantal mensen dat toegang heeft tot het internet en gebruik maakt van social media kanalen via de mobiele telefoon neemt snel toe. Het is essentieel dat uw bedrijfswebsite efficiënt is ontworpen voor mobiel gebruik. Een Social Media Today-artikel stelt: “Het hebben van een responsief ontwerp en het denken over hoe mensen met uw bedrijf omgaan via mobiele apparaten zou een van uw topprioriteiten moeten zijn”. Werk samen met lokale bedrijven om een responsieve website (mobiel-vriendelijk) en mobiele apps of andere toepassingen te ontwikkelen die kunnen worden gebruikt.
Google: Google heeft al een paar jaar een sociale media-achtergrond. Omdat Google de top zoekmachine is en zijn algoritme voortdurend bijwerkt om kwaliteitscontent te vinden, heeft het een enorme invloed op de ranking en of uw verzekeringswebsite wel of niet in de buurt van de top van de zoekresultaten komt. Het publiceren van originele content op Google kan alleen maar helpen om de positie van de zoekmachine te verbeteren. In een artikel van Forbes wordt uitgelegd dat Google “zich steeds meer bewijst als integraal onderdeel van Google ’s grootse schema op het gebied van SEO, sociale signalen en het bieden van een meer gepersonaliseerde zoekervaring”. Begin met het opzetten van een Google account.
Een sociale-mediale strategie van het publiceren van content op meerdere kanalen is essentieel om te groeien en klanten te behouden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *