Nieuwjaarsverzekering marketingstrategie #5: hoe schrijf je een blog in een uur?

Als je erover nadenkt, is een uur lang. In een uur kun je 60 km rijden, een taart bakken, een basketbalspel spelen, het gras maaien of zelfs een massage krijgen – geen probleem.

Echter, als het gaat om het schrijven van een verzekeringsblog, kan een uur een verstikkende tijd lijken. Je moet een onderwerp kiezen, onderzoek genereren, het artikel schrijven, een overtuigende kop maken, SEO toevoegen, bewerken en posten. Wow! Is het een uitdaging om al deze taken in een uur af te ronden? Tuurlijk. Kan het? Absoluut. Moet het gedaan worden? Ja.

De reden dat het belangrijk is om snel de kunst van het creëren van inhoud te leren is omdat wanneer een taak makkelijker is, als het vaker gedaan wordt. En in verzekeringsmarketing loont het om vaak te bloggen. Overweeg deze punten:

Bloggen leidt tot een toename van 55 procent in het aantal bezoekers van de website…
Bloggen verhoogt het aantal geïndexeerde pagina’s op jouw site
Bedrijven die bloggen hebben twee keer zoveel volgers op Twitter als bedrijven die dat niet hebben…
Bedrijven die bloggen hebben 97 procent meer inkomende links dan bedrijven die dat niet hebben.
Vijf tips voor het volbrengen van de cruciale taak van het verzekeringsbloggen in slechts één uur:

1. Houd een lopende “potentiële blog topic” lijst. Elke dag kom je in interessante omstandigheden terecht die dwingende verzekeringsblogartikelen zouden kunnen worden. Denk aan problemen met de klantenservice, succesverhalen en vragen die je ontvangt van medewerkers en klanten. Dit zijn allemaal uitstekende blogartikelen. Als je een lijst met potentiële onderwerpen bijhoudt, hoef je geen tijd te verspillen aan het uitzoeken van het onderwerp – kies er gewoon een en ga in 60 seconden of minder.

2. Onderhoud “kant-en-klaar” onderzoek. Onderzoek is de grootste tijdsverspilling van het bloggen. Hier is een betere manier: Elke ochtend, als je door je e-mail scant, sla je alle artikelen op die aanwijsbaar onderzoek bevatten. Bijvoorbeeld, als je een artikel over de klanttevredenheid van de autoverzekering ziet, sla het dan op in jouw autoverzekeringsmap op jouw computer. Als het dan tijd is om een blogartikel te schrijven, ga dan gewoon naar de onderzoeksfolder die betrekking heeft op jouw onderwerp, en vind informatie om “vlees” toe te voegen aan jouw artikel. Natuurlijk, zorg ervoor dat de informatie wordt verkregen. Door toegang te krijgen tot “ready to go” onderzoek, kun je de onderzoekstijd beperken tot 10 minuten of minder.

3. Verspil geen tijd aan de kop… nog niet. Veel schrijvers maken de fout om op de kop te treuzelen voordat ze beginnen met het schrijven van het artikel. Doe dat niet. Spring recht in het lichaam van het artikel en schrijf – met de eenvoudige formule die in dit artikel wordt gebruikt in gedachten (intro, ondersteunende feiten, how-to-punten en slot).

4. Denk nog niet aan zoekmachine optimalisatie. Je wilt dat je exemplaar natuurlijk en inhoudelijk is, dus denk op dit moment niet eens aan SEO. Schrijf gewoon direct naar je publiek met nuttige informatie.

5. Voeg de belangrijke laatste puntjes op de i toe. Als het artikel eenmaal geschreven is, cirkelt je terug en schrijf je minstens vijf geschikte koppen op. Kies de beste en neem de tijd om het te verfijnen, met headline best practices in gedachten. Zet vervolgens je gedachten op SEO. Bevat het artikel al enkele van je doelgerichte trefwoordzinnen? Kies twee trefwoordzinnen die goed werken met het onderwerp, en zorg ervoor dat ze een paar keer worden herhaald. Kijk nu of je de trefwoordzin in de kop kunt toevoegen, terwijl je het artikel toch boeiend houdt. Schrijf ten slotte jouw coördinerende meta-tagbeschrijving.

6.  Bewerk en post. Hoewel blogs minder formeel zijn dan andere vormen van communicatie, is het een goed idee om een bewerkingsproces in te voeren. Ik raad aan om het artikel langzaam hardop te lezen, en indien mogelijk een andere persoon het met een frisse blik te laten beoordelen. Als er niemand anders beschikbaar is, zet het artikel dan minstens een uur opzij en lees het nog een keer door voordat je het blogartikel live maakt. Frisse ogen maken het verschil.

Het belangrijkste om te onthouden is dat je geen verzekeringscopywriter hoeft te zijn om geweldige verzekeringsblogartikelen te schrijven. Blijf gewoon oefenen en werken aan je snelheid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *