Ik ben van de regering en ik ben hier om te helpen

Dit is de conclusie van mijn aantal berichten over de verschillende wetsvoorstellen die staten hebben ingediend om verzekeringsmaatschappijen te dwingen tot het verstrekken van zakelijke inkomensdekking voor verliezen in verband met COVID-19.

Verzekeraars zoeken naar andere gebieden om zaken te schrijven, waardoor klanten minder opties hebben.

De laatste potentiële handeling in deze zaak van fouten is het uitschrijven bij een verzekeraar als een van de twee mogelijkheden. Ze kunnen besluiten dat ze  het schrijven van bepaalde lijnen van het bedrijfsleven gewoonweg niet kunnen ondersteunen in die staat. Erger nog, ze kunnen ook een terugtrekking uitvoeren.

In de loop van ongeveer een jaar zullen de verzekeraars beginnen met het niet-verlengen van polissen. Ze zullen beginnen met het vertellen van hun agenten voordat het begint, en dan volgens de eisen van de staat, zullen ze beginnen met het verzenden van brieven aan hun verzekerden. Ze zullen bedanken voor het feit dat ze klanten zijn en helaas, zullen ze niet langer dekking aanbieden voor zakelijke inkomsten voor hun specifieke type van het bedrijf in die staat. Deze verandering zal geen invloed hebben op hun andere dekkingen, maar door de veranderingen te blootstellen en de risicokenmerken moet het bedrijf deze actie ondernemen.

De andere mogelijkheid die ze hebben, is dat ze een bericht sturen dat ze om dezelfde redenen geen enkel bedrijf meer in die bepaalde staat schrijven. Hoe dan ook, de verzekerde wordt gedwongen om zonder dekking te gaan of een andere dekking te vinden. Als voldoende verzekeraars besluiten om zich uit een staat terug te trekken voor een dekkingslijn of voor alle dekkingen, zal de beschikbare marktcapaciteit dalen. Dat is waar de markt voor overtollige lijnen in zal stappen. Wanneer dat gebeurt, zal de dekking optreden omdat die verzekeraars niet gebonden zijn aan dezelfde regels als de standaard marktverzekeraars.

De volgende stappen zijn voorspelbaar. Sommige verzekerden zullen het bericht negeren en verrast zijn als hun verzekeringsvernieuwingspremie lager is. Ze kunnen de verandering blijven negeren totdat ze een verlies hebben en een zakelijke inkomensclaim willen indienen. Op dat moment produceert de verzekering een kopie van het bericht dat de verzekerde heeft ontvangen en volgt dan het huilen en knarsen van de tanden.

Het absolute dieptepunt in dit scenario is dat een verzekerde probeert dit te doorstaan zonder dat er sprake is van een significante toename of verandering in de acceptatiegraad en dat hij zich binnen een jaar of twee omdraait en de markt verlaat door middel van een faillissement.

Uiteindelijk verandert de verzekeringsmarkt door de ingrijping van de wetgeving relatief snel en niet in het voordeel van de verzekerden. Er zullen zeker meerdere die blij zullen zijn als ze hun claims uitbetaald krijgen, maar binnen een jaar of twee, zullen ze zich afvragen waarom hun verzekering onbetaalbaar is geworden, of hun verzekeringsmaatschappij geen dekking meer voor hen biedt.

Ik ben van de overheid en ik ben hier om te helpen.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.